något alla behöver

Tänkte skriva ett inlägg om en sak ALLA behöver,även om man kan tro ibland att man klarar sig utan, men de gör man verkligen inte!
Och det är vänner! det finns olika slaks vänner och tänker först skriva om olika sorter hur de ofta beter sig osv. ( är inte alltid så men ni får läsa med förstånd från mitt liv och mina tankar )

♥ Bästa vänner
♥ Vänner som sviker
♥vänner
♥facebookvänner
♥ friends with benefits
♥pojkvänner/flickvänner


Bästa vänner ska alltid finns där fören, och man delat mycket av sin tid tillsammans, och man ska kunna ringa den personen om man behöver snacka och om det har hänt något.. så även om den är helt upptagen så tar den sig den tiden ändå bara för att ens vän behöver det. Och man kan komma till den sent på kvällen och åka på morgonen igen , bara för att få sova tillsammans.. man behöver inte prata för att vara med varandra! det kallar jag en riktigt bästa vän!

Vänner som sviker, det kan vara dom som alltid har varit ens bästa vän ( tror man ) men så fort de dyker upp någon som är "bättre" så byter den, och hör alrig av sig längre.. bara skiter i en totalt eller säger att man ska ses men de händer aldrig för han/hon är med sina nya vänner! fuck this shit!

vänner, det är dom som man snackar med när man träffas, kanske inte umgår JÄTTE mycket på fritiden men men ses i bland tar en fika men dom finns oftast där när man verkligen behöver dom! vilket är bra med vänner!

Facebookvänner, det är som idioterna ( ursäkta uttrycket ) som beter sig som om man är värst BFF på facebook men så fort man träffar dom i verkligheten så skiter dom i en totalt, får inte ens ur sig ett hej! VIlket jag tycker är jävligt fel!! bort med dessa, inte värda att finnas på ens facebooksida.. usch

friends with benefits, även kallad KK.. kan vara väldigt praktiskt! vill man inte ha pojkvänn så är de väldigt smidigt. man ses och umgås som vanligt vänner men ibland händer de att man ses och knullar osv. Då blir de sex utan känslor, vilket kan vara väldigt bra om man inte vill bli sårad, för du kan ju hålla på med andra killar/tjejer samtigt! +++

pojkvänner/flickvänner, kan vara bland de underbaraste som finns, och man kan ha en grym relation till varandra och prata om allt.. men allt för otfa tar förhållanden slut efter något år och då är de ofta man inte har kvar dem som vänner och då vet den personen nästan allt om än och är sur samtidigt.. kanske inte slutar jätte bra ? så håll koll på vad du berättar !!




varför skriver jag detta ? joo så här är de...

Jag hade en bästa vän som jag känt i 4 år snart tror jag och vi har verkligen varit bästa vänner under hela den tiden och jag har praktiskt taget bott hos henne mer än hemma..och kunde snacka mer med hennes föreldrar om saker än med mina! vi va verkligen som systrar.. men nu, hon har bytt vänner skiter i mig totalt, ringer jag henne så är allt som vanligt, men hon hinner ALDIRG ses för hon är bara med sina nya kompisar och festar hela tiden.. hon de har varit fester med de gänget vi alltid har varit tillsammans med och jag blir plötsligt inte bjuden men de blir hon och då tar hon med sina nya vänner och INTE mig..
detta gör mig väldigt sårad och jag mår verkligen dåligt över de påriktigt...

Men jag har många andra vänner så de är ju inte så att jag blir ensam men de sårar mig totalt.. och de är nu jag behöver henne för hon fattar allting som ingen annan gör..





Kommentarer
Sannie

Jag har en bästa vän, som jag har känt i 21 år :)

SÅ ja, vi har vart bästa vänner i hela mitt liv. Det är inte illa!

2012-01-07 @ 20:26:40
URL: http://sannie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0